PUBLICATIES

Lotto goes Hollywood

De Lotto geeft kansspelers een sneak preview van een leven in weelde. Red Urban zetten het thema 'Het grootste risico om miljonair te worden' om in de online interactieve 'speelfilm' Miljonaire.

 
Enige passages uit het artikel: 
"Om de online film te starten moet eerst naam en emailadres ingevuld worden. In de eerste scène wordt de hoofdpersoon gewekt door een Engelse butler die een kamerjas aanbiedt met de ingevoerde naam op de rug. Het shot is gefilmd vanuit het perspectief van de hoofdpersoon, je ziet het voeteneinde van een luxueus bed en de rijk ingerichte slaapkamer. 'Er is een feest op komst', meldt de butler, 'maar er moet nog vrouwelijk gezelschap geregeld worden'. De butler gaat naar een andere kamer, waar twee dames zich presenteren. Dit is het eerste keuzemoment van de interactieve film. Zo vervolgd de film langs verschillende scènes waarin steeds gekozen moet worden; wordt de geselecteerde vrouwelijke schone nog even chirurgisch opgepimpt voor het feest, en zo ja hoe? En ga je op pad in een sportieve sportwagen of een kapitale classic.
 
'Martijn de Weerdt, direct marketeer van De Lotto: 'Ons doel voor 2007 is om kwalitatiever te gaan werven, Een switch te maken van puch marketing, met acties en aanbiedingen via bijvoorbeeld callcenters, naar pull marketing door interessante content aan te bieden die mensen graag uit zichzelf tot zich nemen.' 
 
De regie van de film is in handen van Tim Oliehoek. Deze jonge filmmaker won al heel vroeg in zijn carrière verschillende awards en is bekend geworden door de actiekomedie 'Vet hard' en de afleveringen van de televisieserie 'Shoef, Shoef Habibi!'
 
De film wordt gelanceerd op vrijdag 31 augustus en de film gaat 3 september live op www.millonairethefilm.nl
 
Verantwoordelijk bij klant: Kitty van der Knaap en Martijn de Weerd.

Adformatie 35

Acteren als een marktkoopman

Recente onderzoeken hebben aangetoond dat maar weinig bedrijven in staat zijn om hun sales en marketing afdelingen goed samen te laten werken. De ‘alignment’ tussen beide is veelal zelfs ver te zoeken. Reden voor SalesMagazine.nl om tijdens een ‘ronde tafel lunch’ 6 sales en marketing professionals tegenover elkaar te zetten en eens te horen, c.q. kijken wat zij in de praktijk merken van de dynamiek tussen Sales en Marketing.

 
Enige passages uit het artikel: "Wat Kitty van der Knaap betreft valt en staat het met wederzijds begrip. Een goed idee zou volgens haar zijn – hetgeen eigenlijk iedereen aan tafel beaamde – om sales en marketing bij elkaar op ‘snuffelstage’ te laten gaan. Op deze manier krijgt een ieder inzicht in elkaars werk en bevordert dit de onderlinge communicatie.

Dus gebruik maken van elkaars sterkten om zo de klantrelatie te verstevigen. Voortbordurend hierop zegt Kitty van der Knaap dat de ideale marketing man misschien wel een marktkoopman is. Hij moet in zijn eentje alle facetten beheersen van marktanalyse tot het aanbieden van de juiste productmix. Afgaande op de reacties aan tafel rijst de vraag of dan geldt dat diezelfde marktkoopman tevens het profiel van de ideale sales man of vrouw weergeeft. Misschien dat daar in essentie de kern van het probleem ligt. Het begon ooit met de marskramer, de marktkoopman. Een kundige marketeer én verkoper. Van hieruit evolueerde het steeds meer naar aparte disciplines met daarbij behorende ego’s en ‘eilandjes’. Pas wanneer je als organisatie in staat bent om dat weer terug te brengen en iedereen te doen beseffen als één marktkoopman te acteren, vanuit één gezamenlijk doel.”

Sales Magazine/ Marcom Magazine

Marketing en reclame in 2009. Even Wat Anders.

Visies op de huidige marketingwereld: Interactie, investeren en inleven!

In de regio Haaglanden bevindt zich menig marketing- en communicatiebureau dat zich bezighoudt met reclame, promotie en relatiemarketing. Hoe gaan zij om met de recente economische beslommeringen? Gedreven marketeers gaan openhartig in op de stand van zaken in de marketingwereld. Hoe kijken zij aan tegen de huidige reclame en marketing in de regio? Hoe kun je je onderscheiden? En wat kunnen deze specialisten – juist nu – voor een bedrijf betekenen?

Marketing, reclame en communicatie zijn allang niet meer hetzelfde als een paar jaar geleden. Klanten worden steeds kritischer en willen met beperkte budgetten het maximale bereiken. De recessie zorgt er onder meer voor dat klanten kunnen kiezen en zoeken naar de juiste prijs/kwaliteitverhouding en bovenal toegevoegde waarde. Dit betekent dat je juist in deze tijd verfrissend en onderscheidend moet zijn. Het is tijd voor Even Wat Anders.

Business Haaglanden, Regionaal zakenblad

Lotto waagt extra gokje

Elke dag kans op een miljoen. Dat is de nieuwe propositie van De Lotto, dat zijn product Lucky Day stopt en de wekelijkse lotto-trekking dagelijks maakt, zeven dagen per week. 'We mikken dit jaar op 25 miljonairs.' En die komen ook meer in de picture te staan.

 
Enige passages uit het artikel: Komende zondag breekt er een Lotto revolutie uit. Vanaf die derde september wordt de wekelijkse trekking een dagelijkse en is er elke dag kans op een hoofdprijs van een miljoen euro. Een fikse operatie waar winkeliers en klanten de komende dagen flink aan zullen moeten wennen. Alle reden dus voor de Lotto om de marketingmachine op volle kracht open te draaien.
 
'Om het succes op lange termijn te optimaliseren, was een aanscherping van het eigen product portfolio nodig' legt Kitty van der Knaap uit. 'Uit onderzoek blijkt dat de consument het spelletje Lotto leuker vindt dan Lucky Day, dus hebben we getracht om voor de dagelijkse kansspeler een nog leuker product op de markt te zetten.'
 
Ook de spelshow Lotto Weekend Miljonairs  op RTL 4 gaat veranderen. 'Wees niet bang: 'Robert ten Brink blijft als presentator' lacht Van der Knaap. 'Wel gaan we meer speluitleg geven en meer Lotto-winnaars in beeld brengen.'

Adformatie 35

Brievenbusreclame heeft het tij mee

In mindere tijden steken retailadverteerders hun geld graag in folders. Niet verrassend dus dat het de mailbranche voor de wind gaat. En de rek is er nog lang niet uit, zo klonk het op het 7e Nationaal Congres Ongeadresseerd Reclamedrukwerk. 

 
Enige passages uit het artikel: "Kitty van der Knaap, productmanager bij Lotto, presenteerde een 'multichannel case' met een hoog percentage ongeaddresseerd, die eigenlijk meer een sample-actie met multimediale ondersteuning was. De actie, die begin dit jaar werd gehouden, bestond uit het huis aan huis verspreiden van een gratis lot dat de ontvangers konden activeren bij een van de lokale verkooppunten. Van de ruim 1 miljoen loten werd 20% ingeleverd op een van de verkooppunten en daarvan nam weer 20% een spaarkaart. 
 
Op zich een mooie respons, maar wat is zo'n score waard als die wordt behaald door iets weg te geven, vroeg Van der Knaap zichzelf af. Overigens zonder daar uit de zaal antwoord op kwam. 
 
Haar verhaal had sowieso een hoog zelfkritisch vermogen 'Hoever moet je gaan met dit soort promoties?' Een vraag naar aanbiedingen is er zeker, maar de bereidheid onder consumenten om nog laaglopende verplichtingen aan te gaan, staat onder druk. Zijn we zo niet bezig om de markt te verzieken? Ook ten aanzien van het medium ongeadresseerd is haar mening kritisch: 'Eigenlijk', bekende Van der Knaap, 'zou Lotto het liefst gebruik maken van geadresseerde reclame. Maar we moeten wel de kosten en baten in de gaten houden. En dan moeten we simpelweg concluderen dat die postzegel te duur is. Dus kiezen we voor ongeadresseerd ook al staat dat haaks op onze wens om zo persoonlijk mogelijk te communiceren.' Een alternatief is wellicht internet, aldus Van der Knaap, die zei te kijken naar de mogelijkheden van internet 'als het gaat om: effectief en gepersonaliseerd communiceren, voorlopig in combinatie met ongeadresseerd'.

Adformatie nr. 51