CASES

MKB Meevaller® van Eneco is ontwikkeld naar de wensen van de klant

MKB Meevaller® van Eneco is ontwikkeld naar de wensen van de klant

De energiemarkt is enorm concurrentiegevoelig. Klanten hebben vaak te weinig binding met hun leverancier en switchen snel als het aanbod ergens anders beter is. Eneco had het idee om een energieproduct in de markt te zetten, waar de klanten continu het gevoel krijgen nog steeds goed te zitten bij Eneco. Met als doelstelling klantbehoud. Dit nieuwe product heet de MKB Meevaller. Speciaal ontwikkelt voor de MKB markt, maar later ook verkrijgbaar voor de consumentenmarkt.

Toen ik als senior Marketeer Duurzaam binnen kwam bij Eneco was men net gestart met de ontwikkeling van deze nieuwe propositie, maar er moest nog veel gebeuren. Zo heb ik nauw samengewerkt met de afdeling inkoop om de business case kloppend te maken. Moest de exacte propositie nog bepaald worden, de klantcommunicatie nog ontwikkeld worden en natuurlijk moest het product nog in de markt gezet worden.

 

Wat is de MKB Meevaller?

  • Geen prijsstijgingen, wel profiteren van prijsdalingen
  • Ieder kwartaal een check of je nog goed zit. Is de energieprijs gedaald, dan kan je mee in de prijsdaling
  • Contract kan wel elk moment opgezegd worden
  • Je krijgt een vast contactpersoon, waar nauw contact mee is

Dit product speelt helemaal in op de customer insights van de MKB klant. Die wil namelijk zorgeloos ondernemen en heeft behoefte aan flexibiliteit, een goede marktconforme prijs en bij vragen of problemen persoonlijk contact. https://www.eneco.nl/zakelijk/product-advies/energie/mkb-meevaller/